در حال برگزاری...

شانگهای پنجره چین

در پی اجرای سیاست در های باز و اصلاحات ، دولت چین مصمم گشت، شانگهای را بعنوان یک شهر اقتصادی و بین المللی به دنیا عرضه نماید. چنانچه هم اینک شانگهای بزرگترین شهر و مرکز صنعت، تجارت و امور مالی چین و همچنین بعنوان بزرگترین بندر چین از لحاظ ظرفیت می باشد و سرعت تحولات و حجم فعالیتهای اقتصادی و صنعتی در این شهر به نحوی است که تصور تبدیل شدن شانگهای رابه قطب بزرگ اقتصادی جنوب و شرق آسیا در آینده نزدیک تقویت می نماید.

برخی مشخصه های مهم شهر شانگهای:

شهر شانگهای با حدود 17 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر چین و یکی از 5 شهر بزرگ جهان است.
شانگهای یکی از چهار شهر مستقل است که مستقیماً تحت نظارت حکومت مرکزی است و دومین شهر سیاسی بعد از پکن می باشد. در این شهر قریب 40 کنسولگری وجود دارد.
شانگهای بزرگترین بندر کانتینری در کل چین و چهارمین بندر بزرگ جهان از نظر ظرفیت بارگیری است.
شانگهای بزرگترین پایگاه صنعتی چین است. بزرگترین مجتمع فولاد، پتروشیمی و بزرگترین کارخانه اتومبیل سازی ، هواپیما سازی، کامپیوتر و ... در این شهر مستقر است.
این شهر بزرگترین مرکز مالی در سطح چین و بزرگترین بازار بورس، در چین قرار دارد.
بزرگترین منطقه آزاد تجاری، صنعتی چین در منطقه جدید پودونگ شانگهای واقع شده است.
میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) شانگهای بالاترین رشد را در سطح چین داشته است.
بزرگترین ساختمان مالی آسیا در منطقه پودونگ شانگهای احداث گردیده است.
بیش از 1000 برج ساختمانی بیش از 20 طبقه در شانگهای ساخته شده است.
شانگهای دارای بزرگترین شبکه تلویزیونی کابلی است.
روزنامه «ون خوئی» شانگهای از معدود روزنامه های چینی است که در تهران دفتر نمایندگی و خبرنگار دارد.
پرفروش ترین روزنامه های چین در شانگهای منتشر می شود که می توان از روزنامه های «شین مین» با چاپ 5/1 میلیون نسخه در روز (دومین روزنامه بعد از روزنامه مردم ارگان حزب کمونیست)، «جیه فانگ» با 700 هزار نسخه و «ون خوئی» با 800 هزار نسخه در روز نام برد.
بزرگترین برج تلویزیونی آسیا به ارتفاع 468 متر در شانگهای قرار دارد.
تعداد مسلمانان شانگهای بیش از 60 هزار نفر و این شهر دارای هشت مسجد می باشد.


مراکز خرید شانگهای : 

شهر شانگهاي به بهشت خريد يا پاريس شرق معروف است. بنابراين اگر شما به چين سفر مي كنيد بازديد و خريد از اين شهر را از دست ندهيد. زيرا خريد بخشي خاطره انگيز از جاذبه هاي اين شهر است. مراكز خريد شانگهاي به طور مشخص به چهار ناحيه يا خيابان تقسيم مي شوند:

1- خيابان نانجينگ رود

2- نانجينگ رود شرقي

3- نانجينگ رود غربي

4- مراكز و خيابان هاي متفرقه خيابان نانجينگ رود (Nanjing Road)

از جمله مراكز درجه يك خريد در شانگهاي و چين است.

اين شهر داراي مجموعه اي گسترده و متنوع از مغازه ها و فروشگاه ها از ساليان بسيار دور تا به امروز مي باشد. از ديگر خيابان هاي معروف شانگهاي مي توان به خيابان Huaihai اشاره كرد كه كمتر از خيابان نانجينگ معروف نيست و به ظرافت و ريزه كاري معروف است. در این خیابان شعبه هایی از مارك هاي بين المللي وجود دارد. در اين خيابان از ديدن مراكز خريد Parkson و مركز خريد و مد Maison غافل نشويد كه اعتبار اين خيابان به مراكز ياد شده است. همچنين براي خريد لباس هاي ارزان قيمت به مراكز زير حتما سري بزنيد: فروشگاه هاي خيابان Hong Kong، مركز خريد Dimei و Xiang Yang Road خيابان North Sichuan مركزي است كه كالاهاي ارزان قيمت را به شما ارائه مي كند و اولين انتخاب مردم شانگهاي است.


دیدنیهای شانگهای

The Bundاین کنار گذر آبی به نام Zhongshan Dong Yi Lu نیز معروف است و یکی از اسکله های زیبا و از مظاهر شهر شانگهای است. این منطقه از پل Baidu تا شرق رودخانه Jinling ادامه می یابد و حدود 1.5 کیلومتر طول دارد. با قدم زدن در این منطقه ساحلی و اسکله ای می توانید در قسمت مقابل برج تلویزیونی معرف Oriental Pearl TV Tower و Jin Mao Tower را مشاهده کنید.این منطقه یکی از 10 مکان دیدنی شانگهای است که ارزش قدم زدن و دیدن را دارد.
مهم ترین و ارزشمند ترین مکان دیدنی این منطقه 52 پل در قسمت غربی آن است که دارای معماریهای مختلفی از جمله سبک گوتیک,باروک,رومی,کلاسیک و…است.
Yuyuan Gardenاین باغ یکی از پارکهای معروف و کلاسیک شانگهای در منطقه Anren Jie است.این پارک در سال 1557 و در زمان سلسله( Ming1368-1644) با مساحتی بالغ بر 20.000متر مربع و به وسیله یکی از افسران وی به نام Panساخته شد که به نام وی Pan Yuduan نامیده شد. Yu در زبان چینی به معنی با صفا, خوشایند و رضایت بخش است.این پارک در ابتدا برای پدر و مادر Pan ساخته شد.این باغ در طول 400 سال عمر خود توسط بازماندگان Pan رو به ویرانی و خرابی نهاد اما در سال 1760 توسط تعدادی از بازرگانان خریداری و عملیات بازسازی در آن به مدت 20 سال انجام می شود.در این باغ 6 منطقه دیدنی و یا سالن به نامهای Sansui Hall, Wanhua Chamber, Dianchun Hall, Huijing Hall, Yuhua Hall وقسمتهای داخلی باغ وجود دارد.