در حال برگزاری...

آشنایی با شهر ایوو(yiwu)بزرگترین شهر عمده فروشی جهان!

 

راههای ارتباطی شهر ایوو

 

Yiwu Transportation waysDistance(KM)By AirBy BusBy TaxiBy Train
نام شهرفاصله به کیلومتربا هواپیمابا اتوبوسبا تاکسیبا قطار
Beijing20002H17H23H
Shanghai3004H4H2H
Guangzhou20001.5H15H21H
Shenzhen22001.5H17H23H
Hangzhou1202H2H1H
Ningbo1502H3H3H

 

پایانه های مسافربری شهر ایوو

فرودگاه مسافری ایوو

ایستگاه جدید قطار ایوو

ترمینال اتوبوس بینگ وانگ

ترمینال اتوبوس جیانگ دونگ

ترمینال اتوبوس نَن فانگ

 

درست است که ایوو شهر تفریحی، توریستی نیست اما وجود بازرگانان و تجار با قدرت مالی بالا که صرفا جهت تجارت به این شهر گمنام پا گذاشته اند اسباب این را فراهم آورد که رستورانهایی با کیفیت بالا توسط مهاجرین خارجی که اینبار برای تجارت غذا به ایوو آمده اند که توسط آشپزانی از همان ملل که در ایوو ساکن شده اند پخته وعرضه میشود.

با این اوصاف وجود رستورانهایی در سبکهای(روسی-ترکی-مغولی-آفریقایی-انواع ملل غربیو حتی اروپایی)سبب شده که فضای کسل کننده شبهای ایوو جان گرفته و تجار تا پاسی از صبح در رستورانها به تناول غذا و گپ های تجاری و دوستانه مشغول باشند و البته با شناخته تر شدن هر چه بیشتر این شهر و شهرت آن در نزد کشورهای مختلف گردیده ،  با افتتاح این رستورانها و کلوپ ها هر کدام به سبکی از مشتریان خود پذیرایی میکنند و همچنان رو به رشد و توسعه میباشد.

رستوران هاي ايوو نيز مانند بازار عمده فروشي آن متنوع است.رستوران هاي اسلامي ، رستوران هاي كره اي ، رستورانهاي هندي ، رستورانهاي برزيلي ، رستورانهاي  ژاپني ...همگي توسط افرادي ازهمان كشورها اداره مي شود.

البته رستوران هاي سنتي چيني و غربي زيادي هم در اين شهر موجود است و شما ميتوانيد غذاهاي اصيل ايوو را آنجا

امتحان كنيد.

در شهر های مختلف چین قیمت تاکسی متغیر است معمولا قیمت در شهرهای بزرگ همچون پکن-گوانجو و شانگهای برای وردی اولیه بین ۷ تا ۱۰ یوان میباشد، و در شهرهای کوچکتر که وسعت کمتری دارند قیمت ورودی تاکسیرانی تا ۳ یوان هم کاهش میابد... تابلوی (ال ای دی) زرد رنگ جلوی ماشیناز فاصله دور نشان میدهدکه ماشین آماده مسافر گیری است و اگر روشن و بالا باشد نور زرد ان از فاصله ۵۰ متری قابل رویت است،که  مسافر میتواند درخواست تاکسی نماید در غیر این صورت نشان دهنده ان است که یا تاکسی مسافر دارد از هر سرویس دهی  خارج میباشد و رانندگان در زمان داشتن مسافر مجاز به سوار کردن مسافر دیگر نیستند.

 

چند کلمه مورد نیاز برای تاکسی...

مستقیم برو :                       ای جی جو

سمت چپ :                      جو بی ین

سمت راست :                       یو بی ین

دور بزن :                       جوان اووون گوا لی

نگه دارید :                           تین ایشا

عجله کن :                        کو ای ای دین

هتل :                                بین گوان

 

ايوو داراي بازار بزرگ كلي فروشي است و به شهر كالاي چين معروف است .اين شهر درسال 2005به عنوان "بزرگترين بازار عمده فروشي كالا در جهان" توسط ايالات متحده،بانك جهاني ،مرگان است نلي(بنگاه خدمات مالي و اعتباري چندمليتي آمريكا) وديگر مسئولان جهاني مورد تقدير و احترام قرار گرفت.

شهر كالاي چين داراي ۲ بازار كلي فروشي يعني

بازار تجارت بين المللي فوتين(شامل 5ساختمان،فوتين 1تا5) و بازار هوانگ يوان(بازار پوشاك)مي باشد.ايوو شهر كالاي چين مساحتي برابر با4.3ميليون متر مربع و62000غرفه

داخلي و100000تامين كننده كالااست و 400000نوع كالا در اينجا عرضه ميشود.محصولات شامل حدود40صنعت و4000دسته كالايي است.65% اين كالاها به بيش از 215كشور و منطقه صادر ميشود.

ايوو شهر كالاي چين بيشتر شبيه يك نمايشگاه دائمي است تا بازار عمده فروشي. اين شهر به مركزاطلاعات ، نوآوري ،نمايش و پخش كالاهاي مصرفي است. هم اكنون در ايوو 25000سرمايه گذاري بر روي محصولات در مقياس هاي مختلف صورت ميگيرد.د راين ميان 16 صنعت پيشرو مانند جوراب ،آرايشي و بدليجات ،صنايع دستي و غيره وجود دارد.

اين شهر داراي صنعت گردشگري و ميزباني پيشرفته اي نيز است. شما ميتوانيد دي اينجا پنير فرانسوي ، سوسيس آلماني و فست فود آمريكايي بيابيد.خدمات رساني غذا و اسكان باعث ميشود كه تجار از سراسر جهان در اينجا احساس كنند كه در خانه خود هستند.

 

این بازار در ۵ طبقه و بورس پوشاک ایوو است.

 

1F: بلوز / پوشاك چين

2F: پوشاك مردانه

3F: پوشاك زنانه

4F: پيژامه / ژاكت / پوشاك ورزشي / پيراهن و...

5F: پوشاك بچگانه

 

فهرست کالاهای ایوو - فوتین 5

این بازار در ۵ طبقه ساخته شده است که میتوان اجناس زیر را در طبقات مختلف آن یافت:

1F: مركز تجارت و نمايشگاه آفريقايي/ پوشاك / مواد  مصرفي روزانه / محصولات سلامت و بهداشتي / صنايع دستي /  بدليجات و تزييني جات / اجناس وارداتي

2F: رو تختي و ملافه

3F: پارچه پرده اي / لباس دوخته /پارچه هاي بافته

4F: لوازم ماشين و موتورسيكلت

 

فهرست كالاهاي ايوو - فوتين 4

اين ساختمان در ۵ طبقه ساخته شده است كه فهرست كالاهاي

آن به شرح ذيل است: 

۱F: جوراب

2F: اجناس بافته / كلاه مردانه و زنانه / دستكش / كلاهاي ضروري روزانه

3F: كاموا / حوله /نخ و نوار تزييني / كفش / بند قيطان / كراوات

4F: كمربند / لباس زير / روسري

5F: كفش / كالاهاي ضروري روزانه/ پوشاك / مركز خريد و گردشگري / وسايل قاب

 فهرست كالاهاي ايوو - فوتين 3

ساختمان فوتین ۳ در ۵ طبقه که شامل ۱طبقه زیرزمین و ۴ طبقه دیگر می باشد. طبقه منهای ۱ :چرم  و لوازم جانبی

۱F: خودکار / جوهر / کاغذ /عینک

2F: وسایل بازی و سرگرمی / لوازم ورزشی / لوازم اداری و مدرسه

3F: آينه و شانه / دكمه و زيپ / لوازم آرايشي و زيبايي / لوازم پوشاك

۴F: فروشگاه كارخانه جات / لوازم آرايشي / محصولات زيبايي/ لوازم پوشاك / فرهنگي و ورزشي

 

فهرست كالاهاي ايوو - فوتين 2

  ساختمان فوتين شماره ۲ داراي ۵ طبقه است كه هر طبقه عمدتا مربوط به اجناس خاصي است كه در ذيل اين مطلب به صورت فهرست وار به آنها اشاره شده است.

 

۱F: كوله پشتي و لباس باراني

۲F: كالاهاي الكتريكي / ابزار و لوازم جانبي / قفل / دوچرخه

3F: ابزار آشپزخانه / لوازم خانگي كوچك / وسايل برقي / تجهيزات عكسبرداري/ وسايل ارتباط از دور/باتري ،لامپ و لامپ چشمك زن

4F: ابزار و لوازم الكتريكي

5F: نمايندگي هاي صادرات كالا

فهرست كالاهاي ايوو-فوتين 1 

  ساختمان فوتین شماره۱ دارای ۴ طبقه است که هر طبقه عموما شامل دسته خاصی از اجناس می باشد به صورت فهرست وار میتوان گفت:

1F:گل مصنوعي/ اسباب بازي/لوازم گل

2F: بدليجات مو/ زيورآلات و جواهرات

3F: لوازم زينتي/قاب/سراميك و كريستال بدلیجات تزييني/صنايع دستي گردشگري/ صنايع دستي جشن/صنايع دستي تزييني 

4F:بازار تايوان/(گل/تزييني جات/صنايع دستي)/فروشگاه كارخانه جات

   

  بازار تجاري بين المللي فوتين

اين بازار از ۵ ساختمان تشكيل شده است كه اين ساختمان ها به صورت زنجيروار و از طبقه دوم به بعد به هم متصل هستند. يعني شما ميتوانيد بدون خارج شدن از هر ساختمان به ساختمان هاي ديگر اين بازار بزرگ برويد. 

  بازار تجاري بين المللي ساختمات شماره يك (فوتين ۱)

اين بازار در ۲۲اكتبر سال ۲۰۰۱ ميلادي با مساحت ۳۴۰۰۰۰مترمربع در ۴ طبقه و با هزينهاي معادل ۷۰۰ ميليون يوان گشايش يافت.

 

 

  بازار تجاري بين المللي ساختمان شماره دو (فوتين ۲)

اين بازار در ۲۲ اكتبر سال ۲۰۰۴ميلادي با مساحتي بالغ بر۴۶۰۰۰۰مترمربع و در ۴طبقه شامل بيش از ۸۰۰۰ غرفه گشايش يافت.

 

بازار تجاري بين المللي ساختمان شماره ۳(فوتين ۳)

اين بازار مساحتي معادل ۴۶۰۰۰۰مترمربع در۵ طبقه است كه شامل ۶۰۰۰غرفه۱۴ متري در ۳ طبقه اول و بيش از ۶۰۰غرفه۸۰ تا ۱۰۰متري در دو طبقه ۴ و ۵ميباشد. مركز فروشگاه هاي صنعتگران

 چين در طبقه چهارم واقع شده است.

 

بازار تجاري بين الملي ساختمان شماره ۴ (فوتين ۴)

این بازار در ۲۱اکتبرسال ۲۰۰۸ میلادی به بهره برداری رسمی رسید. مساحت زیربنای آن ۱۰۸۰۰۰۰ مترمربع است و دارای۱۶۰۰۰ غرفه می باشد.این ساختمان در تاریخچه بازارهای ایوو نسل ششم است.

 

  بازار تجاري بين المللي ساختمان شماره ۵ (فوتين ۵)

 این ساختمان که در بین بازرگانان ایرانی به فوتین جدید معروف است. دارای مساحت ۶۴۰۰۰۰ مترمربع بیش از ۷۰۰۰ غرفه می باشد.

 

 بازار پوشاك هوانگ يوان

بازار پوشاک هوانگ یوان در شلوغ ترین منطقه ایوو قرار گرفته است.مساحت آن۴۲۰۰۰ مترمربع می باشد. 

 

سفر از شانگهای تا ایووهمیشه مشکلات کوچکی برای مسافران که از ایران به چینسفر میکنند وجود داشته است.من جمله این مشکلات جا به جایی از شهری به شهر دیگر در چینبه طور مثال از (شانگهای به ایوو) یا بالعکس که میخواهید سفر کنید راههای زیادی به شما پیشنهاد میشود اما بهترین راه برای سفر داخلی چین استفاده از قطارهای مسافربری است.اگر گروهی سفر میکنید میتوانید از کاروان های شخصی که جلوی درب فرودگاه هستند استفاده نمایید.زمان تقریبی و زمینی بین شانگهای و ایوو ۰۴.۳۰ ساعت میباشد.

 نگاهی گذرا به شهر ایوو

 

 موقعيت مكاني ايوو:

ايوو در استان مركزي ج جيانگ و نزديك سواحل شرقيمركزي چين قرار گرفته است .اين شهر در 300كيلومتري جنوب شانگهاي ، 150 كيلومتري غرب نينگ بو ،150 كيلومتري شمال ب ون جو ، و 100 كيلومتريجنوب هانگ جو قرار گرفته و مركز استان ج جيانك است.

آب و هواي ايوو :

ايوو در منطقه بادهاي موسمي نيمه گرمسيري  با هوايي گرم و مرطوب و تفاوت آب وهوايي فصلي مشخص  قرار گرفته است. آب و هاي ايووشبيه لندن ، پاريس ، كولون آلمان ، ماستريچ ،ژنو و نيويورك است.متوسط دماي سالانه حدود17 درجه بيشينه دما در ماه جولاي 29.3 درجه و كمينه دما در ژانويه و حدود 4.2 درجه  است.

اقتصاد ايوو:

پس باز شدن بازار چين به روي تمام جهان ، اقتصاد ايوومانند شنژن يكي از سريع ترين ها در اين كشور بوده است. خيابان هايي كه 20 سال پيش كثيف و پر از آشغال  بود اكنون مملواز اتوموبيل هاي بي ام و و بنز است.

نمايشگاه ايوو هم نقش بزرگي در اقتصاد ايوو داشته است.ايووهم اكنون يكي از 10 شهر نمايشگاهي برتر چين است.

حمل و نقل در ايوو:

فرودگاه ايوو فرودگاهي درجه 4 است و داراي بيش از 12خط هوايي به پكن ، گوانگجو ، شن جن ، شن تو چانگ شا است.اين فرودگاه حتي داراي پرواز مستقيم به هنگ كنگ است.تجهيزات اين فرودگاه براي پروازهاي خارجي هم بهينه سازي شده است.ايستگاه راه آهن ايوو هم يكي از پيشرفته ترين ايستگاه هاي اندازه متوسط قطار ميباشد.هم اكنون روزانه  قطار هايي از پكن ، شانگهاي ، چنگ چينگ، چنگ دو ، گوانگ جو ، نن جينگ و تعدادي از شهر هاي بزرگ ديگر مستقيما وارد ايوو مي شوند. روزانه بيش از 60 قطار از هانگژو وارد ايوو مي شود و شما ميتوانيد تقريبا از همه شهرهاي بزرگ چين با قطار به هانگژو برويد. در كنار اينها اتوبوسراني ايوو صدها اتوبوس دارد كه  به 9 استان چين سفر ميكنند،مانند شن يانگ واقع در شمالي ترين بخش چين و هنگ كنگ جنوبيترين قسمت چين.

نقاط ديدني ايوو :

 پارك درياچه شيو هو ، پارك ساحلي ايوو ، پارك آبي ايوو سه پيشنهاد ما براي گردش است.آنها همه در داخل شهر هستند و دسترسي به آنها آسان است.

به جرات میتوان گفت از هر ۱۰بازرگانی که از تمام کشورهای دنیا, به ویژه خاورمیانه, به چین سفر می کنند ۸بازرگان از شهر ایوو دیدن کرده و بخش عمدهای از خرید های کلان خود را در این شهر انجام میدهد. شهر ایوو با جمعیتی بالغ بر ۲میلیون نفر در استان ژژیانگ در شرق چین واقع شده است.این شهر علاوه بر اینکه جزو بازارهای آزاد چین به حساب می آید دارای جاذبه های توریستی فراوانی بوده و علاوه بر بازرگانان, گردشگران متعددی را نیز از سرتاسر دنیا هر ساله در خود جای میدهد.جمعیت مسلمانان این شهر نسبت به سایر شهرهای چین بیشتر بوده که اغلب در کارهای صادرات و واردات مشغول هستند. تولید ناخالص داخلی ایوو در سال ۲۰۰۹به ۵۲میلیارد یوآن رسید که نسبت به سال قبل ۹درصد رشد را نشان داد. شهر ایوو در فاصله ۳۰۰کیلومتری شانگهای قرار دارد و بدون شک بزرگترین مرکز عمده فروشی تقریبا تمام کالاها در کشور چین است.

اگر خواهان تجارتی پر سود در کشور چین هستید مسافرت به ایوو را از دست ندهید.